Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 3 roků 2 měsíců #9473

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Ahoj,
dakujem za kazdu radu. No je tam toho este velmi vela na dokoncenie takze tento rok to na vodu urcite nedam ale proste tak to je lebo nemam ani jednu polozku ktoru by som tam vedel vratil tak jak som ju z lode vybral. No ono tam vlastne z povodnej lode ani asi nic neostane okrem trupu a sedaciek. A teda par kovani. Proste este bude 150 poloziak na repas.......ale zabavam sa :lol: Ten karbec uz teraz viem ze bude celkom mazec ale nejako to snad vyladim. Co sa tyka ale dostelovania to asi nedam sam lebo ja som skor na tu mechanicku robotu a tomuto moc nerozumiem skor idem krok po kroku z webu - youtube...atd :ohmy: Zrovna tento SEDR 32 je celkom taky povedzme mini hlavolam aby som z neho dostal vykon a bol spolahlivy. Ja som ho zachoval hlavne koli tomu ze motor ktory som kupil ma tu poslednu hlavu ktora ma vyvod na ohrev karbiku a cirkulacne cerpadlo lebo by som rad spravil 2 okruh chladenia. Akorat riesime doskovy chladic takze cely tento cirkus bude asi pekny hlavolam. Aspon bude co opravovat a doladovat :woohoo:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 2 roků 11 měsíců #9506

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Trosku to trvalo ale toto sa neda uponahlat. Podarilo sa zrepasovat prevodovku a mam z toho velku radost lebo je unikatna a velmi som sa toho obaval aby nebola na tom rovnako ako povodny motor 309 :S Obecne bola v poriadku, urobila sa len rozborka - zborka, cistenie, vymena lozisk, gufer, nahradil som opotrebovane kamene synchronu, opieskovanie a prelestenie vsetkeho co sa dalo a komplet som vymenil aj vsetky skrutky ktore su v kontakte s vonkaksim prostredim - vsetky na vonkajsich prirubach. Povodne boli klasika zelezne ( ziadne pevnostne ) a nahradil som to nerezovymi v A2 prevedeni.
Je to velmi jednoducha prevodovka ked uz sa v tom clovek vrta a nieco k tomu pogoogli na nete. Zakladny princip je planetova prevodovka a na zmenu smeru chodu sa pouziva pasova brzda. Ta sa ovlada tiahlom ktore je u mna vyvedene uplne dopredu k volantu. Olejova napln je cca 5 cm na spodku vane z celkovej vysky 20 cm. Je tam ryska takze prva napln pojde pri otvorenej vani a zmerame objem naplne. Vyber oleja este budem riesit. Vymenil som vsetko co je extremne namahane to znamena 3 hlavne nosne loziska a 4 gufera. Kamene synchronu boli uplne po smrti ale hriadel bol v poriadku takze zamena. Dolezite je ze sme identifikovali dovod opotrebenia. Dodrzal som zasadu ze neopravuj co nie je pokazene, takze srdce prevodovky ( hlavny hriadel a lamely ) sa nerozoberali. Berme to tak ze to bol trochu rozsiahlejsi servis :lol: a nie uplna generalka.

Trosku vam pripomeniem ako to vyzeralo ked som to vybral z lode :sick:


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.33.42.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o19.22.31.jpg
Poslední úprava: 2 roků 11 měsíců od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 2 roků 11 měsíců #9507

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Takze rozborka prebehla s velkym respektom. Vsetko som fotil, meral, kontroloval. Oznacoval som si konce skrutiek ( 1 bodka - 2 bodky atd... :P ) Oznacoval natocenie prirub aby sli vzdy diery do rovnakej aj pri skladani atd. Zostala mi prazdna vana, kopa lozisk a skrutiek a torza povodnych tesneni. Hlavny hriadel sme dokladne skontrolovali a pretocili upnutím v sustruhu. Nevydaval ziadne zvlastne zvuky takze dostal zelenu :lol:


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.35.36.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.51.57.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.52.14.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.53.23.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.53.34.jpg
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 2 roků 11 měsíců #9508

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Vsetko pekne ocistit, benzin, brzdovy cistic, mosazne kartace, maximum farby a hrdze dole a potom pieskovanie, kartacovanie atd... Prebehli sa zavity, premerali, proste co sa dalo dostalo trochu lasky :whistle: Nakoniec som sa rozhodol ze vanu ani prirubu nebudem nijako impregnovat ostane takto ako je opieskovana ( teda balotinovana ) a postupne bude ziskavat svoju patinu. Vsetky packance a spinave flaky od vazeliny atd pri skladani sa dali uplne krasne potom ocistit brzdovym cisticom.

To co som este nedoriesil je povrchova uprava dekla vane. Ten bude hned vidno ked otvorim motor. Povodny plan je vylestit ho na zrkadlo akurat ze ma zopar hlobokych ryh a musel by sa cca 1 mm stiahnut ale tam to nevadi. Druha varianta je na nom urobit ten kartacovy vzor ktory sme dali na kormidlo. Na to sa este musim vyspat B)


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.36.20.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.36.35.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.36.46.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o15.36.53.jpg
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 2 roků 11 měsíců #9509

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Teraz loziska - gufera a kamene synchronu. Ta prva cast bola lahka kus za kus ale kamene bol taky mali hacik lebo ich bolo treba vyrobit. Nakoniec som nasiel kamene na TATRU a boli o kapicku vacsie co bolo super - takze freza a mali sme co som potreboval. Material povodny bol kalena ocel a na tom bronzove naliatky obojstranne. Nove su homogenne ale tym ze je to origo kamen synchronu tak jeho tvrdost je nizsia ako legovana hriadel. Este tam bol mali problem ze na vidlicke boli 9 mm stifty a moj kamen mal 10 mm dieru tak som nechal vytocit z nerezu nove stifty.
Kamene boli uplne po smrti komplet sa roztavili co pripisujem tomu ze boli zle nastelovane a hlavne mali volu cca 0,7 mm co sa mi zda celkom dost. Je mozne ze uz boli opotrebene. Tym ze boli zle nastavene tak sa permanentne opierali o drazku na hriadeli a prehrievali sa. Takze to bude este klucova uloha nastavit ich co najpresnejsie. Volu som nechal len 0,2 mm co by malo stacit ked sa vyberie spravny olej. Upravili sme aj dodatkovou kontra matkou stelovaciu skrutku nastavenia kamenov a doplnili sme aj kontra matky na stifty na kamene - tym ze sme robili stifty nove tak som ich predlzil za vidlickou co nie je problem. Posledne suciastky boli nove tesnenia. Na hlavnu prirubu hriadela smerom k zotrvacniku papier cca 1/2 mm a vazelina. Pod dekel skor take "silikonove " cca 2 mm elasticke odolne voci olejom, benzinu atd.....


Loiska-guferastareanove.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.00.20.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.00.31.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.00.40.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.02.48.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.05.09.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.07.56.jpg
Poslední úprava: 2 roků 11 měsíců od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 2 roků 11 měsíců #9510

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
No a bolo to treba poskladat :ohmy: Tym ze sa naozaj vsetko pekne oznalico tak to slo hladko. Nastavili sa 2 klucove veci a to je stiahnutie pasovej brzdy a vycentrovanie kamenov v polohe neutralu. To este samozrejme bude treba doladit. Vysledok vyzera fajn. Nic uz neskripe :lol: Zadny chod funguje len formou pridrzania paky co je fajn ( tu ide aj tak vzdy len o zamanevrovanie k pontonu alebo naplavanie na vozik ). Zatiahnutim paky dozadu sa aktivuje pasova brzda,pribrzdi hriadel a zastavi prevodovku a ta sa plynule prepne na zadny chod. Krasa :woohoo: :woohoo: :woohoo: Neutral ma uplne minimalny rozsah defacto vyhodenie predneho chodu ale to co som uplne nadseny je plynuly rozbeh dopredu preklzavanim, nakolko sa predny chod zaraduje postupne cez taky "kuzelovity - hruskovity" tvar a zapadne napevno az na konci. Toto bolo velmi prijemne prekvapenie. Cakal som proste tvrdu spojku ale toto je parada. Zacinam sa uz konecne z toho aj trosku tesit lebo vela veci neslo tak hladko. Toto bolo sice pracne ale menej pruserov :blink:


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.11.16.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.11.23.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.11.30.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.11.38.jpg


Snmkaobrazovky2021-05-03o16.18.18.jpg
Poslední úprava: 2 roků 11 měsíců od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.196 sekund
Powered by Kunena fórum