Letos jsem si uvedomil ze jsem ve veku kdy potrebuju vice jezdit a mene stavit.
I kdyz bych rad postavil lod na zelene louce s malym deckem a pracovnim
vytizenim to neni realne. Protoze je podzim vhodny cas na nakup lode, udelal
jsem sve obvykle emotivni rozhodnuti a rozhodl se koupit lod.
Volba byla idealne dreveny Jollenkreuzer 15er (p-boot). Velikostne je tak
akorat, je dostatecne velky pro moji malou rodinu a dostatecne maly na pohodlne
tahani za autem. Nejakou dobu sem sledoval inzeraty a nechal si ujit par
zajimavych nabidek (napriklad lehce pozkozenou za 600E).
Stanovil jsem si limit 4000E, coz neni malo ani moc ale na druhou stranu je to tak
castka kolem ktere se daji sehnat s usmlouvanim drevenky v dobrem stavu (schopne vyplout).
Kdyz jsem objevil krasnou lod za 2500E vubec jsem to neresil a sel do ni.
Takze co jsem to vlastne privezl? Je to P-Boot rocnik 1952, registracni cislo
P150. Zadnej vrak, ale lod co byla na vode a projel jsem se s ni. Predchozi
majitel se o ni staral s takovou peci, ze nechapu ze to prodal za tuhle cenu
(teda mel dve takze chapu ze na druhou uz mu ted nezbejval moc cas).
Lod ma 5 plachet, 3 geny podle velikosti a 2 hlavasky (jedna historicka
regatova). Persenik a motor (2takt 5hp Mariner). Zadny olaminovani spodku a
podobne prasarny na ktere casto clovek narazi (pseudo zachrana hnijici
lodi). Takze opravdu bych rekl maximalne mozne zachovany puvodni charakter
lodi. Prosel jsem vsechny planky a nezda se ze by byly nejake ve spatnem stavu
(na jare me ceka antifouling takze se uvidi).
Nyni me cekaji drobne opravy a klasicka udrzba, neco co se da behem zimy
stihnout.
A uz je doma:
Dalsi fotky jsou zde:
P-boot