Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Shipman 28 "Anchesenamun"

Shipman 28 "Anchesenamun" 2 roků 8 měsíců #9622

  • kazu
  • Avatar uživatele kazu
  • OFFLINE
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 0
Přesně tak. Bylo to od podzimu v podstatě otevřené. Naštěstí nechali jednu průchodku trupem nepřipojenou a otevřenou takže se voda držela jen v určité hladině.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Shipman 28 "Anchesenamun" 2 roků 8 měsíců #9623

  • kazu
  • Avatar uživatele kazu
  • OFFLINE
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 0
IMG_20210817_175138_2021-08-18.jpg


IMG_20210817_175208.jpg


IMG_20210817_175341.jpg


IMG_20210817_175408.jpg


IMG_20210817_175412.jpg


IMG_20210817_175415.jpg


IMG_20210817_175621.jpg
Poslední úprava: 2 roků 8 měsíců od kazu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Shipman 28 "Anchesenamun" 2 roků 8 měsíců #9624

  • kazu
  • Avatar uživatele kazu
  • OFFLINE
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 0
Bude to chtít ještě hodně kýblů a mytí, ale docela už prokoukla. Z elektriky se mi zatím probudila jen vysílačka (ovladání ale ne) a lednička. Jsou tam po lodi různě buď poodpojované kabely nebo rovnou odstříhané. Velikou radost mi udělal motor. Je to Ferymann A40 s 12 koníky výkonu. Převod na vrtuli je tu řešen hydraulikou. U motoru je hydraulické čerpadlo a hadicemi je veden výkon na hydraulický motor spojený s hřídelí. Chtěli jsme vyzkoušet jestli se alespoň protočí. Kontrola otočení klikou jestli není přirezlý píst. Nebyl. Připojili jsme baterku a vyzkoušeli startování přes startér ovládáním v kokpitu. Nic. Napadali nas myšlenky na vyndavání motoru a jeho generálku. Jak jsme tak kolem toho lezli tak tátu zaujal červený vypínač v motorovém prostoru. Ze zvědavosti na něj máčkl. Až jsme se lekli, když se rozběhl startér a motor se protočil. Se zvědavostí malích kluků jsme to vyzkoušeli ještě jednou a déle. To už pak začal kuckat a slibovat. Doběhl jsem přidat plyn. Další slibování, ale zase nic. Předpokládali jsme, zě tam nebude nejspíš nafta. Ale je to přeci červené tlačítko a to prostě láká. Další pokus a motor se rozkuckal a rozběhl. Chvilku jsme ho nechali a pak chcípli. Další starty už bez problémů i s tou dva roky starou naftou. Na fóru pro shipmany sice psali, že to bez problému žere naftu a vše co se tomu i trochu podobá, ale z tohodle jsme byli příjemně překvapeni.

P1100233.JPG


P1100234.JPG


P1100235.JPG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Shipman 28 "Anchesenamun" 2 roků 8 měsíců #9625

  • maxik1958
  • Avatar uživatele maxik1958
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Příspěvky: 3130
  • Obdržená poděkování 429
  • Karma: 24
Tak motor je pecka :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: kazu

Shipman 28 "Anchesenamun" 2 roků 8 měsíců #9627

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 422
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Ahoj lod vyzera fakt dobre. Tym ze asi bola na mori predpokladam tak by som sa maximalne povenoval v prvom rade odsoleniu - znamena umyvat, umyvat, umyvat....a vetrat. Skontrolovat vsetky praskliny - netesnosti - skorodovane skrutky atd..... Ja osobne ak chces ist na more a chces ju dat do TOP stavu - co sa tyka bezpecnosti by som urcite skontroloval aj vsetky stehy, upinaky, kladky, lanovody ku kormidlovemu listu, prechody dna ( tesnost ) a urcite kompletnu elektriku. Ked nie natahat nanovo tak urcite aspon pomerat - prezvonit - pripadne pomenit koncovky a pocistit spoje. Vela krat su tam hlinikove ( faston) spojky a tie koroduju vo vlhku velmi rychlo. To ja asi alfa omega lebo na mori je 100% bezpecnost najdolezitejsia. Co sy tyka teaku alebo plast-teaku, odpoved je jednoducha. Plast je rychlejsi a lacnejsi na zaciatku a tam to konci. Uz bude vzdy len viac a viac vyblednuty ale velmi dolezite je ze ma zasadne vyssiu teplotu povrchu na slnku :evil: . Drevo akekolvek - ideal teak ale su aj ine varianty kazdy rok das do 100% povodneho stavu. Odmastnis, ocistis odumrete drevo a natries olejom na teak. Kazdy rok sa budes na jar tesit z lode ako by si ju prave kupil. Bude ako nova a to drevo ju proste rozziari. To ale treba uobit 100% profi - v klude. Ja osobne by som minimalne 1 sezonu stravil zistovanim stavu lode - jazdenim - atd. Vela veci mozno prerobis a zmenis, takze nevies kde bude ako treba dat drevene obklady. Nove ulozne priestory, rozne domontaze. Po sezone si v zime v klude vies spravit makety a rozhodnut sa. To je len moj nazor. Drzim palce
Poslední úprava: 2 roků 8 měsíců od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Shipman 28 "Anchesenamun" 2 roků 8 měsíců #9628

  • kazu
  • Avatar uživatele kazu
  • OFFLINE
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 0
Ahoj Maxíku, díky za pochvalu motůrku.

Ahoj Ondro, původní majitel (opravdu původní. Ten od kterého jsem ji koupil jí bral jen na náhradní díly) se o ní dobře staral. Čištění toho největšího humusu probíhalo vapkou zvenka i vevnitř. Pak houba, sapon a po třech dnech čištění a utírání už začíná vypadat rozumně. Nějaké praskliny jsem už objevil, ale zatím nic zásadního ve struktuře. Elektřina se musí udělat úplně nová. Ten kdo to tam dodělával a předělával rozhodně nebyl elektrikář. Vše je v mědi a dobře procínované, ale když sleduji silný červený kabel a ten se během cesty změní na dvojžilový šedý a slabší tak to nemám rád. Spousta mrtvých kabelů... Elektriku budu dělat komplet novou. Teak bude potřeba taky vyměnit. Už nepomůže ani broušeníCo se týká úložných prostor, tak je tato loď řešena už docela dobře. Zlepšit se mohou přístupy k ventilům u průchodek trupem a průchodky vyměnit z mosazných na bronzové nebo nerez. Mosazi slaná voda nedělá dobře. Taky jsem zastáncem klasického teaku než syntetiky. Doufám, že nenavýším moc váhu. Už teď je na hraně přepravy na přívěsu.

Díky chlapi za povzbuzení
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: maxik1958
Vygenerováno za 0.162 sekund
Powered by Kunena fórum