Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 6 měsíců 1 týden #10017

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 423
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Tak nebudem sa tu vyhovarat ze co som vsetko robil okolo baraku - prace - rodiny ale neflakal som sa ani na lodi, len bolo toho proste vela.

Uz som isiel postavit blok na stojan ze ho spojim s prevodovkou a zacnem ho kompletovat. Vsetko je skoro hotove len to slovicko SKORO je pri mojom mozno prehnanom pedantnom pristupe vzdy hrozba :cheer: A lodku robim pre seba pre radost takze proste furt na 100%. Teda dufam.

Takze uz som drzal v ruke prevodovku za ju dam na stojan. Pozeram sa na nu a hovorim si ze ked sa bude xy krat davat dole veko a nerezky idu do toho "hlinikoveho alebo co to je " tela tak za chvilu budu vymlete zavity. Tak som ich chcel komplet zrepasovat ze tam dam vsade nove zavitove vlozky (3 zavity uz boli KO). Urobil som zavity a stale sa mi nepacili sroby z vrchu, lebo aj tak budem stale dotahovat nerez do hliniku a este vyvlozkovaneho. Tak ma napadlo to spravit opacne.Znamena napevno do zavitov zatocit stefty a fixnut ich s Loctite. Tym padom by boli uz zavity na stalo FIX a budem davat len matice. To uz je z pohladu zivotnosti zavitu OK. Dalsia vec bola ze ake matice ? hovorim nie obycajne to vyzera stale zle - tak priemyselne - dajme zavrete :huh: to by mohlo vyzerat celkom zaujimavo. No a posledna chutovka bola samozrejme rozdielne hlbky zavitov - pomoc :-(((. Takze bolo treba kazdy jeden steft skracovat na sustruhu a este mysliet na to aby sa zavreta matica neopierala pri dotiahnuti o steft. Takze fakt velka piplacka. Toto by som nechcel nikomu platit keby mi to robil :lol: No a po starom som poskladal standardne - hladka podlozka - perovka a matica. Ziadne moderne poistne matice !
Poslední úprava: 6 měsíců 1 týden od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 6 měsíců 1 týden #10018

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 423
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Povodny stav
1_2023-10-18.jpg


Uz nove zalepeny stefty
2_2023-10-18.jpg


Uz nasadene zavrete matice
3_2023-10-18.jpg


Stefty som mal 30tky takze znacky su ze kazdy sa o kolko skracoval. Ale bolo ich len 14 :woohoo: .
Este sa mi nepaci to veko ako je opieskovane - je take surove a rad by som bol aby ta prevodovka uplne vyskocila ako najkrajsi prvok z celku !. Takze v zime sa s tym pohram a planujem to prelestit a tym ze su tam hlbsie ryhy a otvorene pory tak tam dam ten kruhovy kartacovany vzor ako som davan na kormidlo.
Poslední úprava: 6 měsíců 1 týden od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 6 měsíců 1 týden #10019

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 423
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Tak fajn prevodovka hotova podme na stojan. HUPS ved ja chcem merat otacky na zotrvacniku :dry: takze zase nie :(
Toto je celkom komplexna zalezitost lebo nakonci sa bavime o celej sade budikov vratane otacok a je ich 6. Uz som niekde pisal ze som dlho riesil ake dam budiky na palubku lebo boli povodne len otacky (cez bovden a po smrti) potom hodinky :lol: a meranie teploty - vsetky celkom nepekne. Tym ze chcem vidiet vsetky dostupne parametra (k tomu sa este dostanem) tak som si nakoniec vybral americku Fariu (lodne budiky).

Meranie otacok budem riesit nasledovne:
- lodny budik Faria (impulz na meranie musi byt snimany z pohonu na kluke ale inom mieste ale 1:1)
- cidlo ktore bude merat otacky (bud magneticku indukciu alebo vystupok)
- neodymovy magnet , ktory osadim na zotrvacniku a tym ze mame 2 takt a lodny budik ma len 3 varianty 4,6 a 8 valec - 4 takty a nepozna 2 takt, tam potrebujem magnety 2 lebo by nam to ukazovalo len polovicne otacky
- samozrejme vsetko zapracovat - vyfrezovat - osadit ....a este by to malo fungovat...a hlavne nic nepokazit (hlavne kryt z prevodovky ani zotrvacnik lebo je unikatny - ma napojenie na prevodovku)

Takze podme na to:

Budik Faria 85 mm - podsvieteny
1_2023-10-18-2.jpg


Halov snimac otacok. Nasiel som tento - hinikove telo - plny zavit - meria aj magneticku indukciu aj vystupok / zub a podobne. Este budem musiet k nemu doplnit odpor lebo pracuje od 5-24V a ja mam 12V. Takze treba to vyregulovat aby meral uplne presne.
2_2023-10-18-2.jpg


Teraz osadit senzor na kryt zotrvacniku a presne vycentrovat tak aby bol osadeny nad magnetom. Dost dlho som bojoval zo zavitom nakolko je to zase americka norma tak som sa nakoniec rozhodol ze nebudem rezat zavit ale pojde cez 2 matice a na lepidlo.
5_2023-10-18.jpg


Uz navrtany osadeny este nezalepeny senzor
3_2023-10-18-2.jpg


4_2023-10-18.jpg


Teraz treba osadit neodymovy magnet. Velmi presne pod senzor - takze ak mame 2 tak frezujeme na delicke aby boli presne oproti sebe a samozrejme co najpresnejsie osovo k senzoru. Magnet som vybral 14 mm na vysku 2,5 mm, takze zafrez som dal 15 mm na hlbku 3 mm aby nam nevycnieval z kruhu zotrvacniku a hlavne aby som ho vedel aj vybrat :lol:
6_2023-10-18.jpg


Uz osadeny magnet s otvorom na srob - zapusteny / licuje na okrajoch so zotrvacnikom
7_2023-10-18.jpg
Poslední úprava: 6 měsíců 1 týden od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 6 měsíců 1 týden #10020

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 423
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Tak uz by som mohol blok aj prevodovku vyhodit na stojan ale mal som v rukach prvy budik takze som pri nich ostal a dokoncil som vsetky komponenty k budikom. Podme postupne co mame:

- otackomer - ten uz mame vyrieseny
- rychlomer - boli 2 varianty s cidlom do vody alebo s GPS - vybral som si nakoniec s GPS (ziadne kable cez trup, ziadne poskodenie pri plavbe - dreva - riasy atd...) takze bez doplnkov
- palivomer -rozpisem dole
- teplotu vody - chladenia - to uz som postoval na tomto linku na strane "35"
11_2023-10-18.jpg


- voltmeter - ten mera praimo zo zdroja
- ampermeter - detto nepotrebuje doplnky

Tu su vsetky budiky. Otacky a rychlost su 85 mm a zvysok su 52 mm. Vsetko podsvietene.
1_2023-10-18-3.jpg


Este uvazujem ze by som meral aj teplotu odpadovej vody nakolko som vyfuk presmeroval z boku lode cez stred a v pripade potreby by som dochladzovat este vyfuk. To ze akou vodou by som este doriesil. Ak to bude potrebne tak hovorime o 1 budiku na vodu + cidle faria navyse a samozrejme extra cerpadlo to uz by asi bolo 12V od Jabsca :silly:
Poslední úprava: 6 měsíců 1 týden od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 6 měsíců 1 týden #10021

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 423
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Este jeden komentar. V idealnom renovatorskom svete by bolo treba zachovat 100% povodnych dielov. Ja som sa povodne uberal touto cestou, cez zachovanie 6V rozvodov, vsetko povodne alebo opravene alebo 1:1 replika atd. Nakoniec som vsak dopracovat k tomu ze velmi vela veci uz dnes vieme posunut uplne inam kvalitativne aj technicky. Ja chcem s tou lodou hlavne jazdit - komfortene a bezpecne takze su veci kde som sa rozhodol urobit kompromis s cielom vyssieho komfortu. Klucove je podla mna zachovanie vsetkych alebo maximum hlavnych znakov ako su trup - paluba - tavry sedaciek - lakovanie atd a hlavne pohon Wartburg. Na druhu stranu technicke dotiahnutie detailov na motore, prevodovke, chladenia atd v co najvyssom standarde - znamena nerez, opracovane tvary, lestene spoje , kvalitne lakovanie, kvalitna "koza na caluneni" a vsetky palubne kovania a proste veci ktore pre 70timi rokmi na lodi neboli doplnit ak to nebude na lodi rusive a zvysi to esteticky dojem a komfort z uzivania. Amen :woohoo:
Musel som to napisat lebo s tym stale bojujem ale uz mam v tom jasno.
Poslední úprava: 6 měsíců 1 týden od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Yachtwerft Berlin typ Seeadler 447 - Wartburg 900 6 měsíců 1 týden #10022

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 423
  • Obdržená poděkování 107
  • Karma: 0
Posledny budik je na palivove cidlo a to je zase komplex komponentov celeho palivoveho systemu a jedno zasadne rozhodnutie. To je ze povodnu nadrz 18 litrovu mosaznu - bronzovu ?? som vycistil a odkladam do depozitu ako povodne prislusenstvo k lodi. Dovodov je viac :

- korozia
- tazko sa da vycistit vnutro od sedimentu
- mala kapacita
- neviem bez poskodenia osadit palivomer - musel by som ju navrtat co nechcem
- rozvody medene - vs nove paliva :ohmy:
To vsetko ide proti komfortu uzivania. Takze ju nahradim novou 42 litrovou plastovou palivovou nadrzou ktore je v prove lode a nebude ju vidno. Na druhu stranu ta nova je cista a bezpecna a bude na cca 2,5 hodiny jazdy.
Takze tato krasna nadrz ide pekne zabalit a do garaze :angry:

1_2023-10-19.jpg
Poslední úprava: 6 měsíců 1 týden od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.192 sekund
Powered by Kunena fórum