
Na začátku jsem zvažoval, zda má vůbec cenu pouštět se do nějaké bastlírny s nejistým koncem i náklady, když existují hotová řešení.
Jak jsem správně tušil (ale nepřipouštěl si), nemá! Tedy pokud nejste blázen, kterému ta sranda stojí za to.
Připravil jsem malé shrnutí nákladů:
- Nákupy na čínském webu celkem
370,-Kč (detaily v tabulce a na fotce na straně 2)
- Domácí bižuterie (cuprexit, drátky, pájka, šroubečky, podložky, LED diody na podsvícení)
- Škody: zlámaná pilka, zalomený vrták, spálený modul displeje, zeskratovaný mikrokontrolér (prkotiny)
- Tachometr z Aukra + nové hodinové sklo na sklíčko přístroje, celkem asi
500,-Kč
- Několikeré
nervy, hodiny na internetu, hodiny programování metodou pokus-omyl (nevyčíslitelné)
A co z toho ?
- Neskutečný pocit blaženosti z vítězství
- zrestaurovaný historický tachometr s upgradovanými střevy
- Stylový doplněk do historické lodi. Měření rychlosti nezávislé na proudu řeky, v km/h i uzlech
Závěr:
- náklady na materiál jsou velmi malé
- smontovat se to dá za pár večerů
- ale moderní tovární GPS tachometr (na čínském webu) pořídíte už od 2500 Kč
- neživím se tím, takže vývoj trval příliž dlouho a docházela mi trpělivost. Ztracený čas a energie bylo to to jediné, co většině "civilistů" nebude dávat smysl.
Ale každý člen této komunity "Staré lodě" moc dobře ví:
= Stojí za to, být občas blázen !