...zdar všem, co se tu vyskytují... Letošní sezonu jsem učinil po dlouhé době opět zkušenost s převodovkou/vratkou LEWO a rád bych se trochu poradil... Mám tuto převodovku, původně s přírubou na motor Wartburg, později byla příruba odsoustružena a skříň je umístěna napevno mezi tlačným ložiskem a jiným motorem, navíc je ze strany motoru opatřena dvěma kardan.klouby. Důvod- používám dvouválec 2001 a ten má hodně pohybu, chtěl jsem, aby se to při tom pohybu, zvl.při menších otáčkách, neutrhlo. S tím ovšem problém není.Do převodovky jsem dal, jak píšou v manuálu, řídký hydraulický olej, kdosi(prý dělá na tom i opravy, mám od něj i ten německý manuál) mi poradil, ať tam dám litr, i když je napsáno 0,7 litru, že se nic nezkazí. Ano, nezkazilo se, ale pořád si ta věc nejrůznějšími otvory odpouští, takže jsem pod to musel dát vaničku, aby to neteklo do lodě.Po každém dni jízdy je ve vaničce nalito, přesto se však skříň nehřeje a funguje. Odhaduju, že tuto sezonu dojezdím a zkusím na příští rok vše na ní přetěsnit, simeringy a těsnění pod přírubu, snad se to zlepší... Máte někdo zkušenost s provozem těchto převodovek? Při jízdě se teplota drží pořád stejná, asi kolem 50ti stupňů, jen to tečení mě otravuje, prosakuje i na straně hřídele k vrtuli, kapky rozhazuje okola, ne moc, ale pořád. Je to jen tím utěsněním, nebo je něco zásadně špatně? Výkonem ani funkcí se nezabývám, tam je to ok. Mám to ve větší lodi, motor má asi 22k.s pozdravem „erasim”.
