Cau, na odstraneni laku je nejlepsi horkovzdusna pistole a skrabka. Tam kde uz se to odlupuje staci jen skrabka.
Obecne ale asi bude treba odstranit lak vsude. Pocitej ze to zabere vice casu. Protoze kdyz odstranis jen kus tak to co si neodstranil se pravdepodobne pokazi drive nez pozdeji.
Jakej pak lak zalezi na tve penezence a zkusenostech. Obecne cenove vyhodnejsi a jednodussi jsou laky jako LeTonkinois nebo Owatrol. Oba jsou take vice elasticke (long-oil) a na tyhle stary lode vhodnejsi. Nemaj ale takovou vydrz, lestitelnost a UV ochranu. V porovnani treba s International Perfection Plus. U nas jsem ale nikdy nesehnal LeTonk No1, ktery je odolnejsi, kupoval jsem ho tedy v nemecku (
www.toplicht.de).
Ja si varim svuj vlastni long-oil lak z pryskyrice, ruznych oleju, redidla a UV ochrany. To je ale trochu hardcore pro nekoho kdo nema jeste takove zkusenosti. Na druhou stranu je to velmi zajimave kdyz se do toho clovek dostane. Pozna jak opravdu takove barvy a laky funguji.
Jinak muj jollac je taky podobne starej takze vim s cim se potykas.