Rád bych se s vámi podělil o zážitky s anabází mé lodi jménem PANDORA.
Dlouho jsem koukal po starých lodích a s Maxem jsem už měl jet pro Varianta do Německa což na poslední chvíli nevyšlo a já z toho byl přešlý a smutný.
Pak se najednou objevila příležitost koupit za rozumný peníz ve Švédsku dřevěné Storebro z roku 68 s motorem Volvo Penta 105hp. Loď stála dva roky na suchu a bylo na ní dost práce. Jel jsem tedy s Kamarádem jehož rodiče tuto loď měli do Švédska a Pandoru jsem přivezl domů.
Začalo několik měsíců intenzivní práce broušení, natírání, tmelení a dalších prací abych mohl Pandoru spustit na vodu.
Bohužel jsem přišel na to že v motoru nechali přes zimu vodu která vytrhla mrazovky a prasklo koleno výfuku. Vše jsem sehnal a motor šlapal.
Pak ještě cesta do Holandska registrovat loď jak mi Max poradil a začátkem června šla na Slapskou přehradu.
Tam teprve začaly horké chvíle. Přesto že byla týden zalitá aby se zatáhla ,do ní teklo jak do starých necek. Bylo tedy na mne rozhodnout jestli zůstat na vodě nebo ji vytáhnout. To by se ale neměla šanci zatáhnout a když jsem zjistil že pumpy stíhají rozhodl jsem zůstat na vodě a rychle přejet na Živohošť kde mám kotviště. Tam připojím ještě elektrické čerpadlo a bude vše OK. To však nebyl dobrodružství konec.
Po dvou kilometrech jízdy se začal přehřívat motor a já zůstal stát osm kilometrů od kotviště a začalo mi být horko. Pokud vypnou pumpy jdu patrně ke dnu.Volal jsem bocmana Honzu z našeho kotviště a ten pro mne vyrazil. Byla to nejdelší hodina co jsem zažil než přijel a odtáhl mne do přístavu.
Dnes je Pandora skoro zatažená a motor na kterém jsme museli udělat těsnění pod hlavou šlape jak hodinky. Ale vím že mne čeká ještě moc a moc práce než bude Pandora taková jaká by perfektní loď měla být.
Rád od vás kteří máte větší zkušenosti přijmu rady hlavně jakými nátěry nejlépe zaizolovat loď pod čarou ponoru jak z vnější strany tak v podpalubí.
Budu se těšit že se setkáme na nějakém srazu Třeba na Orlíku. Tak AHOJ