Vše začalo v hospodě u piva. Kamarád koupil starou lodičku a vyprávěl nám, že to je celé z mahagonu, motor Wartburg, původní stav. Dlouhá léta to měl soused ve stodole, tak to od něj koupil. Jenže časem zjistil, že na to nemá ani čas, ani chuť a hlavně prostor, kde by jí vrátil zašlý lesk. Dal jsem si ještě pár piv a řekl, ať mi to přiveze, že se na to podívám. Společně s bratrem majitele lodi jsme se do toho pustili.
První foto je stav předrenovační, i když já říkám předúdržbový. Loď byla tak zachovalá, že opravdu stačilo jen "oprášit".
Člun byl odstrojen a motor byl vyndán z lodi. Vše kovové se nachalo opískovat a nalakovat, vše eloxované se vyčistilo. Motor byl odvezen kamarádovi, který ho vyzkoušel na stolici a sešteloval karburátor.
Následně byla loď kompletně obroušena. Dřevo je všude zdravé, takže se neobrušovalo tolik. Spáry jsme proškrábli, zakytovali, obrousili a následně natřeli (štětcem) člun pod čáru ponoru. Barvu jsme použili silikon-akrylovou značky BISIL (5 vrstev). Je celkem umění zvolit vhodný kyt a barvu, aby to mezi sebou nereagovalo. Musím se přiznat, že první vrstvu kytu jsme museli dát celou pryč, právě kvůli reakci.
Na nátěr zbylé části lodi jsme použili francouzský lodní lak na přírodní bázi Le Tonkinois z
www.lodnilaky.cz. Velké plochy byly natřeny válečkem od Kany se žlutým proužkem. Menší plochy štětcem. S lakem se nádherně pracuje a loď to opravdu rozzářilo. Navíc na celou loď padly jen 2 litry laku (4 vrstvy).
Další věc, která prošla úpravou, je kára pod člun. Byly vyměněny a rozšířeny filce a byla vyrobena lišta s osvětlením.
Motorovému prostoru a motoru prospěla údržba také velmi!
Prokoukl i interiér. Spodní díl sedadla je nově počalouněn.
A takto vypadá konečný stav lodi. Myslím, že se to povedlo a že jsme zachránili další kus lodi. Doufám, že se nám loď povede přihlásit, jelikož původní majitel s tím jezdil akorát před x lety na rybníku Svět.