Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Repas vyfukového systému

Repas vyfukového systému 4 roků 5 měsíců #9045

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Ahojte,

idem sa pustit do vyfuku. Je kompletny, nie je nikde prepaleny takze ho chcem zachovat. Samozrejme ze dostal zabrat, z vnutornej strany je tam celkom vela sadzi asi aj hrdze atd...
Viete mi nieko poradit ako na to ? Zvonku skusim asi mechanicky ocistit - malo by to ist - ta striebrenka ide dole lahko.

- Z vonku ? Rucne alebo pieskovat ?
- Ale co zvnutra ? Ako ho vycistim aspon ako tak zvnutra ?
- A co farba ? Klasika vyfukova alebo nieco speci ?
- A co tesnenia - bolo tam vsetko mozne ?Treba nieco speci ?

Vopred dakujem

Ondro


1_2019-11-03.jpg

2_2019-11-03.jpg

3_2019-11-03.jpg

4_2019-11-03.jpg

5.jpg
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Repas vyfukového systému 4 roků 5 měsíců #9066

  • Netopýr
  • Avatar uživatele Netopýr
  • OFFLINE
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 44
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 0
Ahoj,

já to vždy řešil PB hořákem - dokázal totiž vypáli i ten tvrdý karbon, nicméně před časem jsem narazil i na návod, který nepoškodí chrom (což teda není tvůj případ, ale i tak dávám v plén):
cs.jawa-club.com/forum-tema/me-rady-a-zk...-kolen-a-vyfuku-4654

zvenku bych se pískování bál - přecijen nevíš v jakém stavu ty trubky jsou, tak aby to na pískovačce nešlo skrz. Použil bych dráťák na vrtačce/rozbrušovačce a potom barvu na výfuky.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Repas vyfukového systému 4 roků 5 měsíců #9071

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Dik za tip. Uz som sa pohol trochu dalej. To vypalovanie v tomto pripdde naprichadza do uvahy nakolko toto je dvojplastovy vyfuk . Hlavny kanal kade idu spaliny by siel ale vonkajsi chladiaci plast asi nie - su tam tenke trubky na vstupe na chladiacu vodu. Potom otazka co by to s nim spravilo :( :( .Takze postup ktory este asi 20 x preverim :evil: aby som nieco nepo.....je nasledovny - snad to zvladneme. Jemne pieskovanie zvonku, nasledne ultrazvukove cistenie :woohoo: - to by malo vyriesit hlavne usadeniny z vnutornej strany. Potom nalozime od odmastnovacieho kupela " povedzme ze nieco ako nafta " na par dni a nasledne " luhova kupel " metoda cistenie DPF filtrov - znamena pulzny preplach. Nakoniec este nejaka povrchova uprava - ak prezije tieto operacie :lol:
Pripajam detaily napajania vodneho chladnia. Ked budem hotovy supnem sem final.

Snmkaobrazovky2019-11-16o13.55.20.jpg


Snmkaobrazovky2019-11-16o13.55.48.jpg
Poslední úprava: 4 roků 4 měsíců od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Repas vyfukového systému 4 roků 4 měsíců #9085

  • Netopýr
  • Avatar uživatele Netopýr
  • OFFLINE
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 44
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 0
Ahoj,

výfukovou rouru (vnitřní kanál), pokud věříš tloušťce materiálu, bych klidně vypálil - je tam karbon a ten se jinak ven dostat nedá.
"vnější obal" z vnější strany klidně opískovat (ten vypadá masivně)
ale prostor mezi výfukovou trubkou a "chladícím obalem" bych čistil jedině kyselinou citronovou - díky tomu se zbavíš vodního kamene i zrzi.

Po čištění je samozřejmě nutné to pořádně propláchnout, aby tam kyselina někde nezůstala. Kys.citronovou se čistí chladící systémy na veteránech, já dal do 12L vody 250g kys.citronové a prohřál - vypustil a pak ještě jednou, od té doby mám krásně čistý chladicí systém :c)

je ale nutné to prohřát, ideálně projet motor aby se dostal na provozní teplotu... v případě výfuku by možná mohlo stačit nalít tam teplou vodu s rozpuštěným 100g pytlíkem kyseliny citrovnové a pak to zvenku ohřát hořákem. Nemusí se to vařit, ale mělo by tam být určitě nad 80st, jinak to moc nefunguje.
Další možností by bylo vzít nádobu do které se to vejde a v ní to "vyvařit", ale to je asi utopie.

T.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Ondro

Repas vyfukového systému 4 roků 4 měsíců #9088

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Dakujem za napady - uz na tom pracujem :woohoo: . Urobim si asi maly test na tom kolene medzi vymenikom a blokom a uvidime - luhovanim " Hydroxid sodny". Je to celkom masaker ale test mi napovie ci by to slo. Dolezita bude potom neutralizacia. Robią sa tak nadrze na motorky zvonku - zvnutra.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Repas vyfukového systému 4 roků 2 měsíců #9195

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Tak som skusil vsetky mozne spolocnosti s dopytom ci mi niekto dokaze dat napad alebo poradit ako vycistit a stabilizovat zelezny vyfuk. Nic.....Takto ho nemozem nechat - to proste nejde.
Z vonku ano - to som vedel aj ja amater :dry: ale z vnutornej strany to proste nejde. Kratkodobo asi ano - nejako vyčistit ale od prvého pouzivania sa bude zase zanasat, korodovat atd....To asi velmi vykonu motora neprida :( .

Takze finalne rozhodnutie je :
- vymennik vymena ( zliatina Al a asi este v nej Zinok ? ) - samozrejme rozobrat a zrepasovat
- tlmic vyfuku detto
- chladena cast vyfukoveho potrubia 2 plášť nerez 51 - 70 mm - vyrobit
- hladke vyfukove potrubie detto nerez 51 mm - vyrobit
- mrazovy ventil ( na vypustenie vody ) na 2 plášťový diel asi rovnaky ako na bloku pod AC pumpou
- koncovka výfuku ( ešte zhaňam origo z Lotosu - Neptuna ...) ale padla mi do oka jedna krasna z nerez ocele a ma skvěle domyšleny sposob osadenia - tak možno do tej pojdem
- no a 2 - 3 spoje by som mohol spojit flexi silikonovou vyfukovou hadicou, čim by som odladil rezonancie ....
Tak to skusim nejako poskladat. Stary vyfuk samozrejme zrepasujeme a bude pekne spinkat v garazi ako spomienka na to ako sa to kedysi robilo :woohoo:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.153 sekund
Powered by Kunena fórum