doporučuji předělat na 12V. A to jsem jinak taky konzervativní. Ale historickou hodnotu v 6V nevidím žádnou.
Já jsem například předělal historický tachometr ze škodovky ze 70-tých let na rychloměr řízený GPS, což je technologie o které se tenkrát nepsalo ani ve Verneovkách. Ale vůbec si nemyslím, že by vykucháním mechanického náhonu ztratil na autentičnosti.(viz jiný příspěvek)
Při 12V ti teče drátama poloviční proud, takže menší ztráty, nebo hoření, menší opalování kontaktů spínačů všeho druhu. Baterie, žárovky, led žárovky - všecko dnešní standard. Předělat dynamo nebo startér už tolik taky nestojí (myslím, že to dobíjení jde i elektronikou). Možná bacha na indukční cívky, pokud je tam máš. Zvláštní, že můj závěsný motor Johnson ze 70' let už má 12V dobíjení.
Ale pokud se rozhodneš zachovat 6V, tak taky brečet nebudeš. Na lodi asi moc spotřebičů na 12V zapojovat nebudeš, a 6V fungovalo fůru let. No a až ti bude vadit, že nemáš kam strčit nabíječku na mobil, tak to můžeš kdykoliv předělat na 12V.