Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: SPATZ Wartburg 900 - chlazení

SPATZ Wartburg 900 - chlazení 3 roků 4 měsíců #9409

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
A este jedna vec. Nevidim to celkom ci tam mas cidlo na meranie teploty vody. Davalo sa to na vystup na hlave - do toho klubouku :-) od kial uz ide voda do vyfuku - posielam fotku ako som to mal na mojom povodnom 900vkovom motore. Ak ho nemas tak ho treba niekam dat a budik samozrejme :lol: . No a potom regulacia teploty. Netusim kolko ma to tvoje cerpadlo prietok ale niekto to tu uz pisal ze 900vka potrebuje pri plnon vykone tak cca 28 litrov / fakt si to nepamatam. Kazdopadne by som to robil tak ze by som mal kapacitu cerpadla cca 30 litrov a viac a prietok by som reguloval. Na tej mojej 900vke to bolo tak ze pred vstupom do vymenniku bola Y odbocka a ventil a v pripade ze sa motor podchlazoval ( ca sa deje celkom casto a budes mat spotrebu ako kamion ) tak sa takym bypasom ubralo z vody a rovno sa otocila spat do vyfuku. Alebo este ventil za cerpadlo a pred vymennik a ubrat z prietoku ale tam trpi cerpadlo. Proste vodu musis vediet regulovat. Hlavne ked mas uz elektricke cerpadlo ktore dava plny vykon bez ohladu na otacky :huh:


2_2020-12-13.jpg
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

SPATZ Wartburg 900 - chlazení 3 roků 4 měsíců #9410

  • Oto
  • Avatar uživatele Oto
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 14
  • Karma: 0
Děkuji. Parádní fotka a sedí to :-) Už jsem SPATZe zazimoval, ale na jaře dokončím. Pracovně se mi to zvrhlo, doba divná.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

SPATZ Wartburg 900 - chlazení 3 roků 4 měsíců #9411

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
teraz som si prebehol tvoje fotky a mam este 2 poznamky. Vidim ze na vyfukovom potrubi mas spoj s "vlnovcom" ak to vidim spravne. Ten je na spaliny v beznom vyfuku OK ale pozor tebe tam pojde aj voda tak neviem ci je to v poriadku. To by som asi nahradil prizovou gumou. Druha vec je kontakt asi zelezneho potrubia s vymennikom. Prepokladam ze tam budes mat nejake silnejsie prirubove tesnenie. Teraz ho tam nevidim. Na to treba mysliet nakolko vo vymeniku budes mat vodu a defacko bude prebiehat nieco ako "galvanicka korozia". Ked zoberieme ze zliatina hlinka je menej uslachtily kov ako zelezo, tak sa ti zacne postupne vymennik rozkladat ( korodovat ) v okoli napojenia na vyfuk. Tam by som dal urcite nejaky "klingerit" aspon 3mm ?? alebo prizovu gumu. Teploto vody bude cca medzi 65-80 ? stupnov. To co pri korozii vymeniika je najvacsi problem, je ze male ulomky mozu cirkulovat cez blok a hlavu a postupne ju zanasat.
Poslední úprava: 3 roků 4 měsíců od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

SPATZ Wartburg 900 - chlazení 3 roků 4 měsíců #9412

  • Oto
  • Avatar uživatele Oto
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 14
  • Karma: 0
Mám jen měření teploty pro kontrolu. Klapku na regulaci průtoku podle teploty jsem tam původně vůbec neměl. Prostě jen přívod vody z venku (průtok náporem dle rychlosti lodi) a termostat. Také jsem o tom takhle přemýšlel, nakoupil jsem zpětné klapky a spoustu spojek, ale regulaci průtoku vody do chlazení podle teploty jsem zatím nevyřešil :-)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

SPATZ Wartburg 900 - chlazení 3 roků 4 měsíců #9413

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 419
  • Obdržená poděkování 106
  • Karma: 0
Je to samozrejme na tebe ale ja si to riesim. Nezavarit motor je krok c.1 :woohoo: ale aby ti 900 vka nezrala furt 18 -20 lit na hodinu je tiez asi rozumny argument.
Tak jako este budes muset navarit to vyfukoveho potrubia vstup na vodu co ti pojde z bloku, tak by som tam dal rovno vedla toho este jeden vstup. Potom za cerpadlo Y rozpocku a ( jeden vystup do vymenniku a jeden s ventilom rovno von do vyfuku ). Standardne ten druhy zavrety ako by tam ani nebol ale pokial by si mal fakt silne cerpadlo a moc by to podchlazovalo ten motor tak by som trosku povolil z vody a rovno supol do vyfuku. To by ti vlastne uz aj ochlazovalo vyfuk.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Oto
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.145 sekund
Powered by Kunena fórum