Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: laminování

laminování 2 roků 4 měsíců #6702

  • Ondrais
  • Avatar uživatele Ondrais
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 303
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 0
Založim toto téma s ohledem na prvotní dotaz, pak může být využíváno k předání zkušeností ostatním v této často využívané oblasti.

Můj dotaz na zkušené je - potřebuji přelaminovat kormidlo na finnovi. Teda, přijde mi to jako vhodné, namísto pouze jej nalakovat. Koupil jsem tkaninu 140 a 220. A teď moje otázka - můžu použít epoxy 1200? Nechce se mi složitě schánět laminovací pryskyřice kvůli takovému kousku. Řekl bych že když využiji čerstvého a tudíž řídkého stavu směsi, nemá se co pokazit.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

laminování 2 roků 4 měsíců #6703

  • Viky
  • Avatar uživatele Viky
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 358
  • Obdržená poděkování 28
  • Karma: 2
Ridka je jenom když je tepla. Při 15st je to sutr v pixle, na to pozor.

Jinak jsem celkem nedavno zkusil ji redit acetonem v pomeru 10 dilu pryskyrice, 1-2 dily acetonu, 1 dil iniciatoru.

Do pryskyrice nejdriv leju aceton (nejde to rozmíchat), ale když pak prileju iniciator, tak se to uz rozmíchat da (asi ze se to ohreje nebo nevim). Dle dostupných dat je to asi prasarna, ale funguje mi to docela dobře, akorát to celkem rychle gelovati a pak uz se s tim neda delat, vlastne se to chova podobne jako polyester.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

laminování 1 rok 10 měsíců #7062

  • jhepik
  • Avatar uživatele jhepik
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 195
  • Obdržená poděkování 10
  • Karma: 1
Ahoj Chlapi
Při laminování se snažím šetřit si práci a pro vyhlazení používám podšívkovinu která se po ztvrdnutí pryskyřice strhne a zanechá jen velmi jemnou strukturu, která se velmi dobře brousí. Při vyhlazování vzduch krásně projde skrz a netvoří ostré bubliny. :P :P :P
Hepik
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

laminování 1 rok 10 měsíců #7066

  • rxd
  • Avatar uživatele rxd
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 213
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 1
Tomu se rika strhavacka. Ano da se pouzit v podstate jaka koliv trochu plastovejsi elasticka prodysna latka (polyester apod). Jinak se da koupit i profesionalni treba od Havla. Nejde jen o pvrch, jde i o to ze se pres strhavacku vytlaci predbytecna pryskyrice takze vysledek je pri stejne pevnosti lehci. Samozrejme na vakovani to nema ale na druhou stranu vakuovat treba dno lodi je podle me ptakovina a technologicky narocne. Ale da se tomu priblizit, napriklad napnutim strhavacky tak aby laminovany dil stlacila (to lze u konkavnich profilu, u konvexniho tezko).

Treba u kormidla je to vhodny zpusob. Olaminovat jednu stranu, polozenou na desce a podlozenou par cm. Sthavacku pak napnout pres to a prichytit k podlozce.

U dna lodi obdobne. Mit pasy strhavacky a ty postupne na sirku napinat na spodek. Prichytit to pak k nelaminovane casti (napnute). Zalezi jaky ma dno tvar, pokud tam jsou "schody" tak to nepujde, pokud je hladky tak jo.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: jhepik

laminování 3 týdnů 1 den #8765

  • Ondrais
  • Avatar uživatele Ondrais
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 303
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 0
oživím trochu téma.

Jak nejlépe připravit povrch staré překližky na olaminování?

Existuje na to nějaká penetrace - jaká?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

laminování 3 týdnů 1 den #8766

  • rxd
  • Avatar uživatele rxd
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 213
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 1
hele asi neni moc treba s tim laborovat, ocistit, odmastit a odprasit. Tot vse. Na penetraci bych se vykaslal, staci velmi ridky epoxy (HAVEL ma ridsi varianty), to ti pak napenetruje i s tim laminovanim. Popripade muzes udelat vrstvu epoxy pred samotnym laminovanim hodne ridkym epoxy a pak laminovat normalnim (to ma vyznam kdyz podklad hodne saje a vysal by ti epoxy z tkaniny).

Stejnak s penetraci preklizky to je osemetny, pac pokud je dobra tak ti pravdepodobne ve vetsi mire nepropusti tu penetraci za prvni vrstvu. No a pokud je rozlepena tak by bylo dobre je nejdrive trochu vyspravit (treba injektaz epoxy do prasklin a slisovat).
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.207 sekund
Powered by Kunena fórum