Já jsem sehnal toto:
Technické údaje:
motor dvoutakt OTTO - motor s vratným vyplachováním
váha motoru: okolo 11 kg dle typu
Svíčka: Brisk N 19 nebo N 19 C pro dvoudobé motory, C=měděné konntakty pálení
palivo: AB speciál, ředěno olejem 1:50, SAE 40 API - TB, nebo ekologickým olejem dle návodu na nádobě, speciál možno
nahradit naturalem 95, olej nejlépe LS LOW SMOKE OIL Husgwarna, s tímto olejem nezůstane na přiloženém prstu ke
spalinám z výfuku žádná stopa
náplň oleje: v převodovce 65 cm3
ve skříni ložiska 40 cm3, dříve se používalo gufero jednobřité, dnes už standartně dvoubřité a začíná dávat
tříbřité
elektronická výzbroj: 6V/20W střídavý proud
přerušovač: 0,4mm
předstih zážehu: 3.5mm před horní úvratí
jízdní rychlost: max 20 km/h podle tvaru lodě a zatížení, nejlépe na 3/4 páky plynu, Fin s ním dvacet jede, Pirát zatím nevím
nádrž paliva: 2,75 litru
spotřeba: 0,5-1,3 l/h dle výkonu motoru, počítám li správně akční rádius kolem 100km
nastavení jehly karburátoru: 4-tý vroubek ze shora dle typu a opotřebení karburátoru, při dolaďování možno posunout
startovací zařízení: lanové se samočinným navíjením. U starších typů bez navíjení, u některých typů možno vyměnit.
chlazení: vodou, membránovým čerpadlem. Trysky jsou hodně náchylné, motor je při delší době bez provozu (cca týden) dobré
skladovat bez vody, nejlepší je profouknout chladící systém v opačném směru kompresorem (vyfouká se voda i
usazeniny a profouknou se trysky), před opětovným použitím se má chladič nejdříve naplnit vodou pod mírným
tlakem dostal jsem k tomu i velkou injekční stříkačku (profouknou se sedlé trysky, motor neběží bez vody)
vyrovnání motoru na lodi:
Podélná osa lodě a nástrčný hřídel motoru mají být v jedné přímce, motor by měl být uložen šikmo a to u svíčky cca 3 cm výše aby docházelo ke správnému vyplachování.
Páka se zasune do spodního pouzdra, uvolní se svírací šrouby a motor ve vykývne směrem dolů, až se střed vrtule nalézá asi 160 mm pod hladinou, svírací šrouby se utáhnou.
nástrčný hřídel s vrtulí: běžně se používá vrtule se stoupáním 133 mm, pro těžké lodě se stoupáním 100 mm. Vrtuli s vyšším
stoupáním lze použít i na lehčí, zvýší se rychlost, neúměrně více však spotřeba
zastavení motoru: uzavřít kohout na přívodu paliva, stisknout zkratovací knoflík a držet až se motor zastaví. Zdvihnout motor
(hřídel) do horní polohy, přistávat setrvačností. Některé typy držáků, spíše ty starší mají polohy motoru tři, ve
střední vrtule jen tak čeří vodu a dá se pomalu dojíždět ke kraji. Hrozí však ohnutí hřídele, pro začátek je lepší
zastavovat i startovat motor ve vodě, následně se učit hřídel volně do vody vpouštět i vyndavat. Startuje se vždy s
přidaným plynem, před startem je dobré párkrát motor pomalu protočit.
upozornění: před startováním s ponořenou hřídelí natočit loď do volného směru
uložení na zimu: - vyprázdní se nádrž a karburátor
- vyfouká se voda z čerpadla a chladícího systému
- vyšroubuje se svíčka a otvor se naplní asi 5 cm3 motorového oleje
- motor se přikryje a uloží v suché místnosti
A servis : Brezík Michal
Rokycany
tel: 723 144 515