Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava

Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava 5 měsíců 5 dní #10093

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 460
  • Obdržená poděkování 112
  • Karma: 0
Asi som sa zblazdnil lebo neviem kde mi hlava stoji ale proste mi to nedalo a pokusim sa zachranit tento raritny motor, ktory bol povodne v mojej lodi. Momentalne je v komatu :( lebo kluka je na srot, motor zadrety, piesty KO a asi vsetko co je na nom povodne to uz ma za sebou. Ale Max vzdy hovori ze vsetko sa da opravit chce to len cas, trpezlivost a nejake to odhodlanie :woohoo:

Takze takto som ho vybral z lode.


1_2024-10-08-3.jpg



Toto su cisla za hlavy a bloku

1_2024-10-08-2.jpg


2_2024-10-08.jpg


A toto je krok cislo 1 ;)

1_2024-10-08.jpg
Poslední úprava: 5 měsíců 5 dní od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava 5 měsíců 5 dní #10094

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 460
  • Obdržená poděkování 112
  • Karma: 0
Tak podme na to. Snazil som sa zistovat co to moze byt ono uz je tych starych info celkom malo ale bude to asi nastupce EMW 900vky a predchodca Wartburga 900 vky takze nieco z medziobdobia rocnik 56 kedy sa zmenilo vela veci vo fabrike v Eisenachu. Hlava ma este 12 svornikov okolo kazdeho valca 4 a potom prvy Wartburg mal uz len 8 svornikov tak ako to asi vsetci uz pozname. Cisla bloku aj hlavy sedia, hlava je mierne modifikovana a cela vyzbroj motora sedi tiez (este je tam IFA karbik, bolo tam bakelitove podvacie cerpadlo, 6 V dynamo, regulator napatia, identicke zapalovanie atd....). Samozrejme tie cievky namontovane na hlave su paskvil ale tak sa to vela krat davalo na lodnych variantach lebo nebol kam inde cievky umiestnit.
Takze jedine co mam je tato ulovena fotka este z EMW a potom moj motor v komatu :ohmy:

EMW309-1.jpg
Poslední úprava: 5 měsíců 5 dní od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava 5 měsíců 5 dní #10095

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 460
  • Obdržená poděkování 112
  • Karma: 0
Zacal som s tym co bolo pre mna najjednoduchsie a to bola hlava. Takze pekne poporiadku. Rozobrat ,vsetko pozhanat, dat to nanovo vyrobit specialne plstenu uspavky, vycistit hlavu, zrovnat hlavu na freze - nechal som ju staihnut o 0,4 mm, vylestit spalovacie komory a poskladat. Znie to celkom jednoducho :lol:


1_2024-10-08-4.jpg


2_2024-10-08-2.jpg


4_2024-10-08.jpg


Urobil som detail na hriadeli kde vidno este logo EMW :P velmi som sa tesil ked som ju vyndal z puzdra. Urobil som este detail aj na loziska - vykyvne v polyamidovych klietkach. Davali sa koli silnym rezonanciam ale hlavne pre to ze su tu este take nazvime to ze primitivne gufera - tak jednoduche tanieriky s plstenou ucpavkou natlacenou vazelinou a to kryje lozisko v kovovom puzdru. Prilozim neskor.
Poslední úprava: 5 měsíců 4 dní od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava 5 měsíců 5 dní #10096

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 460
  • Obdržená poděkování 112
  • Karma: 0
Hned prva chutovka prisla ked som chcel vybrat z hlavy specialne sroby co su na boku hlavy na oboch stranach. Uz som sa asi 20tich ludi pytal ze na co sluzili a nikto si nie je isty. Bola to nejaka zliatina niecoho ale kazdopadne sa to rozsypalo na kusky ked som to chcel vybrat ale bolo to nutne lebo boli popraskane - vid fotky. Takze sa to samozrejme dolamalo, bolo to treba odvrtat a potom este vycistit zavity. Velmi nzaujimava piplacka cca 4 hodiny a samozrejme modelarskym naradim. Mam 3 varianty funkcionality tak si vyberte. Je mozne ze je este ina moznost:

- je to zlatina zinku a megnezia - nieco ako anody co mate na lodi a sluzilo to na vyriesenie galvanickej korozie lebo hlava hlinik a kopec veci zelezo co je zla kombinacia

- alebo to mohol byt montazny otvor na obrobenie odliatku ked sa hlava odlievala :ohmy:

- alebo to mohlo byt nieco ako nemrazova poistka ??
Mne sa paci ta prva a druha moznost. Fakt netusim kazdopadne to bolo treba vyriesit. Samozrejme chutovka je 1,5 stupanie pomaly zavit a teda takuto zliatinu nezozeniem ani nahodou

5_2024-10-08.jpg


6_2024-10-08.jpg


Ak by ste sa niekdy niekto dostal k tejto hlave tak som Vam tam napisal aj DIN nech to mate jednoduchsie ako ja :unsure:
Poslední úprava: 5 měsíců 5 dní od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava 5 měsíců 5 dní #10097

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 460
  • Obdržená poděkování 112
  • Karma: 0
Tu su tie nazvime to ze domceky na loziska a plstene tesnenie natlacena vazelinou. Vazelina sa tam tlaci cez STAUFFEROVE maznice.

Domceky na loziska
7_2024-10-08.jpg


STAUFFEROVe maznice alebo "Štaferky".Daju sa este aj dnes v pohode kupit. Len je okolo nich v postate stale "bordel" z vazeliny :huh:
7.2.jpg


A 2 remenice - paci sa. Jedna klasika na dynamo a druha na zubove cerpadlo. Este su zelezne vazia asi tonu.

8_2024-10-08.jpg
Poslední úprava: 5 měsíců 4 dní od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Motor 309 z roku 1956 - 900 vka - 12 srobova hlava 5 měsíců 5 dní #10098

  • Ondro
  • Avatar uživatele Ondro
  • OFFLINE
  • Bůh
  • Příspěvky: 460
  • Obdržená poděkování 112
  • Karma: 0
Takze podme skladat:

- hlava zrovnana, dolestena tak ako ma byt - jedna dolezita vec ked zrovnavas hlavu - nikdy to nesmie byt uplne "na zrkadlo" to tesnenia hlavy nemaju radi :lol: ale dobry obrabac to vie takze jemne drsny povrch aby sa tesnenie dobre prisalo a nemalo tendenciu klzat pri taku.

10_2024-10-08.jpg


- suciastky nakupene - ja vsetko menim za nerez - proste mam to ako standard - tesnenia vyseknute - plstene podlozky tiez - drobnosti nastriekane a urobil som pokus s loziskami - kupil som standardne bez vykyvu s polyamidovou klietkou ale zase zapuzdrene - a tie DIN 908 sroby som kupil tiez nerez A4-70, pod nimi je hlinikova podlozka 20 mm o sile 0,7mm. Nerez je najmenej kolizny s hlinikom co sa tyka galvanickej korozie.

9_2024-10-08-2.jpg
Poslední úprava: 5 měsíců 4 dní od Ondro.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.163 sekund
Powered by Kunena fórum